Samozřejmě všichni víme, že pokud začínáme podnikat, musíme mít nejprve řádný plán, přidělené identifikační číslo a nyní i třeba například také zřízenou elektronickou evidenci tržeb. Na počátku si své povinnosti splníme a čekáme, že obratem začnou chodit objednávky. Také očekáváme, že se nám klienti pohrnou do obchodu a budou vykupovat naše zboží. Ale  ono to tak není. A my se tomu divíme! A nevíme, co s tím. Vždyť máme fantastický podnikatelský záměr! Máme skvělý produkt!
ovladače na audiu
Výborné nástroje! Máme skvělé lidi, kteří nám se vším pomáhají. Kde je tedy problém? Těch problémů na počátku naší podnikatelské kariéry může být několik. V zásadě se jedná vždy o to, že se o nás neví. Klienti, které by mohli náš produkt koupit či naši službu využít, nemají tušení, že ji máme právě my. Tedy je třeba budovat vlastní značku. Ale jak?
 
1)         Reklama v tisku
Jako zapálený podnikatel si řeknete, že do reklamy se investovat musí a hned zaplatíte reklamu v místním tisku. Zaplatíte několik tisíc možná desítek tisíc korun. Abyste nevypadali hloupě, nebudete inzerovat formou klasického obrázku s textem, ale dáte si tu práci a zařídíte to tak, aby o Vás vyšel rozhovor. Ani několik tisíc korun však nezařídí to, že se začne něco dít. Prakticky se nestane vůbec nic.

2)         Reklama na vývěsných místech
Protože jste již poučeni a stále hodláte do podnikání investovat, vrhnete se tedy na tvorbu plakátů, které vylepíte všude po městě. Tedy, myslíte si, že všude po městě váš plakát visí. Nicméně realita je jiná. I když jste si zaplatili vyvěšení plakátů na padesáti místech v malé obci, najdete plakátek třeba pouze na jednom místě. A to ještě musíte opravdu dobře hledat! Právě vám přidělili místo, které je nahoře v rohu na ploše určené k výlepu. Již druhý den vás z části zakrývá kolega, který také potřebuje reklamu. A tak hledáte možnosti propagace dál.

3)         Reklama v rádiu
Protože si stále uvědomujete nutnost vybudovat si jméno a v lidech vzbudit zájem o vaše služby či produkty, najdete si alternativu v podobě reklamy v rádiu. Protože nemáte dostatek peněz na klasické rádio, spolehnete se na alternativní internetové rádio. To vám nakonec, protože ho zřizuje stejný zoufalec, jako jste vy, také nepomůže. Natočí vám šílenou reklamu, kterou stejně odsouhlasíte. Doufáte, že na její hrůze je právě to kouzlo, které přinutí potenciální klienty navštívit váš web a zakoupit něco málo z připraveného zboží. Protože si dáte práci a snažíte se zastihnout reklamu v éteru, zjistíte po týdnu, že nulové objednávky rozhodně nejsou způsobeny tím, že by se někomu reklama nelíbila. Důvodem je, že ji nikdo pravděpodobně neslyšel. Stejně jako vy. A přichází moment, kdy dostáváte rozum a začínáte chápat, co je tak těžkého na podnikání. Dále hledáte nové cesty propagace vaší značky.
plakát s mužem
4)         Síťování
Když si všechny tyto cesty projdete, přijdete na to, že jedinou cestou, která vám opravdu přinese klienty, je taková, že budete opravdu přímo lidem, se kterými jednáte, vaše služby rozumným způsobem prezentovat. Tím docílíte toho, že služby nejprve vyzkouší vaši přátelé a poté také jejich kamarádi. A pak se povědomí a zájem o vaše služby, pokud jsou opravdu kvalitní, rozšíří i k dalším lidem, které vy přímo neznáte. V tuto chvíli teprve přichází moment, ve kterém se vám vyplatí investovat do reklam v tisku či v rádiu, protože opravdu začínáte budovat značku.


Summary
FacebookFacebook MessengerPinterest